lauantai 20. huhtikuuta 2013

Vastauksia kysymyksiin 1


Heippa! :) Tänään on ollut jotenkin himotehokas päivä :D Juoksin koulussa piip-testin (kestävyyssukkulajuoksu.) Heti sen jälkeen meillä jatkui liikkatunti normaalisti, harjoittelimme ja pelasimme lentopalloa. Pääsin kahdelta kotiin, käytin Paavon lenkillä ja lähdin balettiin. Baletin jälkeen oli jazz ja sen jälkeen ''urheilin'' vielä Citymarkettiin. Tosin, en ostamaan herkkuja, vaan hedelmiä illaksi. Kotona söimme ihanaa puuroa. Sen jälkeen kävin vielä kerran lenkillä Sinin kanssa :D Nyt tämä väsynyt tyttö istuu tietokoneen ääressä ihanan hedelmälautasen kanssa! Oikein hyvä palkinto itselle kuluneesta viikosta.
En vielä tänään ehtinyt kuvata teille videota. Hain kamerani tänään huollosta, toivottavasti videotoiminto pelaa taas. Ajattelin kuitenkin vastailla jo muutamiin kysymyksiinne. Aloitin helpoimmista kysymyksistä..
Videolla kerron sitten vastauksia sellaisiin, jotka vaativat ehkä hieman ''selittämistä'' jos ymmärrätte mitä tarkoitan :)
(teksti kirjoitettu eilen illalla)

Lempikirpparilöytö?
Hmm.. Tämä on paha. Mamma on tehnyt viime aikoina mitä hienompia löytöjä. Ainakin tämän kuun suosikiksi voisin sanoa Adidaksen pinkin hupparin ja yhdet tosi kivat tennarit, joita pääsenkin pian  käyttämän! Näette ne sitten, kun teen asun, jonka osaksi kyseiset kengät pääsevät.

Lempiviikonpäivä?
Perjantai! Tietenkin siksi, koska alkaa viikonloppu, mutta myös sen takia, että se on vielä arkipäivä. Tavallaan pidän arkipäivistä enemmän kuin viikonlopuista, koska ne ovat vähän kuin ''rutiinia.'' Viikonloppuna kaikki on aina jotenkin niin poikkeuksellista, joka useimmiten vaan ärsyttää :D

Lempiväri?
Pidän todella paljon tumman/viininpunaisesta. Huoneessani on paljon punaista, yksi seinäkin on kokonaan punainen. Se on sellainen väri, josta olen oikeastaan aina pitänyt, eikä se ole ollut vain sellainen ''hetken villitys.'' Olen aina tykännyt myös maastonvihreästä.

yksityiskohta huoneestani :)

Lempivuodenaika ja miksi?
Vuodenajoista ehdottomasti kesä! Rakastan aurinkoa, lämpöä ja tietenkin lomaa -kukapa ei.. 
Kesällä on jotenkin niin paljon elinvoimaisempi olo, ja se näkyy mielestäni ihan kaikessa ja kaikkialla. Minulle kesä tarkoittaa tietenkin aurinkoa ja lomaa, mutta myös aikaa. Aikaa tehdä asioita, joista pitää ja aikaa ystäville.
Kylmyys vie niin hirveästi voimia, siksi en pidä talvesta. Koko ajan on niin pimeää, välillä aurinko saattaa olla piilossa useita päiviä. Vaikka olen tällainen pohjoismainen blondi, rakastan aurinkoa ja sen lämpöä!
Näiden ''siirtymävuodenaikojen'', eli kevään ja syksyn kurakelit eivät myöskään oikein nappaa..

Sinin viime kesänä ottama kuva.

Lempihuvipuisto?
Olen käynyt Lintsillä, Särkänniemessä ja Powerparkissa, ja näistä suosikkini oli varmaan Powerpark (ainakin laitteiden ja lyhyiden jonojen puolesta.) En sinänsä pidä huvipuistoista mitenkään erityisen paljon, mutta onhan niissä ihan kiva käydä silloin tällöin, Varsinkin, jos sattuu olemaan kaunis päivä, eikä hirmuisia jonoja laitteisiin -ja hyvää seuraa tietenkin! Huvipuistoista on kieltämättä jäänyt todella hauskojakin kesämuistoja.
Sini kuulemma aikoo raahata minut Linnanmäelle ensi kesänä, koska viime kesänä emme tehneet perinteistä Helsingin reissuamme lainkaan (ja Sini on yhä katkera, hehe) Lupaan, että ensi kesänä menemme Helsinkiin -ja Linnanmäelle.. :D

minä ja Sini jossain pikkulasten huvipuistolaitteessa :D

Jos näet että lasi puolillaan, niin ajatteletko että se on puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä?
Puoliksi täynnä.

Kuinka pitkä oot?
Noin 166cm.

Ihannepituutesi?
Pidän omasta pituudestani :) Minulla ei ole mitään ihannepituutta. Pituus ei mielestäni vaikuta siihen, onko hyvännäköinen. Jokainen voi olla kaunis, oli sitten pitkä tai lyhyt.

Minkä ikäinen oot?
15, täytän elokuussa 16

kesä 2011

Lempikirja(t)?
Useimmat suosikkikirjoistani ovat sellaisia ei niin tunnettuja, yksittäisiä teoksia. Esimerkkinä tällaisesta tuli mieleen muutama vuosi sitten lukemani romaani Suklaata ja sydänsuruja. Viimeisen parin vuoden aikana olen lukenut todella paljon vähemmän, mikä pikkuisen harmittaa. 
Viime kesänä luin kuitenkin pari suosittelemisen arvoista kirjaa James Herriot:ilta. Toinen niistä on nimeltään Ystävistäni, hellyydellä, josta pidin todella paljon. Kirja kertoo monta pientä tarinaa maalaiseläinlääkärin silmin, sodanjälkeiseltä ajalta. Mamma oli joskus lukenut kirjan, ja ei ollut väärässä, kun sanoi sen olevan kauniisti kirjoitettu -se todella oli!
Olen aina pitänyt realistisesta kirjallisuudesta -ja elokuvista. En tiedä miksi, mutta fantasia ei vain uppoa minuun -tai ainakaan tähän saakka ei ole koskaan uponnut :D 

Luetko paljon?
Ennen luin enemmän, kuin nykyään. Ala-asteella saatoin lukea muutamankin kirjan viikossa, mutta nyt ylä-asteella olen lukenut enemmän koulukirjoja. Aina välillä kuitenkin luen pitkiäkin romaaneja ihan vain omaksi ilokseni :)



Saatko kuukausirahaa/viikkorahaa? Jos saat, niin paljonko?
En saa tiettyä viikko -tai kuukausirahaa. Vanhempani kuitenkin maksavat kaiken sellaisen, jota tarvitsen oikeasti. Minulla on esimerkiksi paljon hyviä kenkiä, mutta jos kuitenkin haluaisin jotkut uudet, ostaisin ne omilla rahoillani.

Kuinka paljon kulutat rahaa kuukaudessa?
Riippuu todella paljon kuusta. Kesälomalla ja reissussa käytän tietenkin enemmän kuin näin arkena. Vaikka pitäisi arvioida keskimäärin, niin pakko sanoa, että en tiedä. Käytän rahaa kuitenkin todella vähän moniin minun ikäisiin tyttöihin verrattuna. Koko tämän vuoden aikana en ole tainnut ostaa yhtäkään vaatetta uutena, enkä myöskään meikkejä tai hiustuotteita. Olen aika säästeliäs (tosin ei minulla ole kovin paljoa rahaakaan ollut viime aikoina) :D

Tuntuuko susta että olet rikas?
En tunne itseäni erityisen rikkaaksi. Haluan kuitenkin, että minulla on aina edes vähän rahaa, jos satun tarvitsemaan sitä yllättäen johonkin.

vanha kuva :)

Katsotko paljon TV:tä? Jos katsot, niin mitä?
En katsele tv:tä nykyään lähes lainkaan. Ei minulla ole aikaa! :D

Millä oot tehny ton bannerin?
Olen tehnyt bannerin käyttäen Gimpiä ja Picasaa.

Lempijuhla (esim.pääsiäinen, joulu, juhannus..)?
Rauhallinen joulu on ihana :)

tunnelmaa..
Missä olet syntynyt?
Olen syntynyt Jyväskylässä :)

Itketkö helposti?
Haha, pakko myöntää.. :D

Onko sinulle ikinä tehty mitään leikkausta?
Ei ole tehty.


Syötkö pelkkää kasvisruokaa?
Pääasiassa kyllä. Niihin aikoihin, kun menin seiskalle, käytännössa lopetimme kokonaan tuotantolihan ostamisen ja syömisen. Samaan aikaan otin myös koulussa kasvisruuan. Minun on helppo toteuttaa kasvisruokavaliota, ja tiedän sen olevan terveellinen ja ympäristöystävällinen vaihtoehto. Liha ei koskaan ole ollut minulle sellainen ''himo.'' Myös eettiset syyt ovat vaikuttaneet päätöksiini. Vielä 7. ja 8. saatoin välillä vaikka ostaa hampurilaisen, jossa on lihapihvi, mutta nykyään en oikeastaan enää edes halua syödä sellaisia.
Kotona syömme todella monipuolista kasvisruokaa. Toisinaan syömme hirvenlihaa -tai muuta riistaa, sekä järvestä kalastettua kalaa. Koulussa syön kalaruokia.

Lempiruoka?
Voi ei mikä kauhea kysymys, pidän vaikka mistä! Monesti, kun teen itse ruokaa, siihen tulee homejuustoa, pinaattia tai valkoisia papuja, ne ovat ''lempiraaka-aineitani.''
Yhdeksi suosikeistani voisin kuitenkin mainita minun ja isin tekemän lasagnen, jonka teimme gluteenittomista levyistä. Sisälle tuli tomaattikastiketta, paljon sipulia, hirven jauhelihaa ja päälle tuli tietenkin reilusti maitokastiketta. Se oli ihanaa ruokaa!

Mainitse pari hyvää kasvisruokaa, joista erityisesti tykkäät. Olen toisaalta aika varma, että teidän perheessä kaikki ruoat on hyviä, ainakin olen sellaisen kuvan saanut, kun olen seurannu äitisi blogia.
Olet aivan oikeassa, mamma se vaan osaa! :D Kesäkurpitsaveneiden ja lasagnen lisäksi lemppareitani ovat ainakin lehtikaalitacot, pinaattiletut ja hernekeitto.

ihanaa kasvisruokaa..

Miten sun gluteeniton ruoansyöminen etenee/suunnitelmat sen suhteen?
Olen ollut todella tarkka sen suhteen. Voin rehellisesti sanoa, etten ole syönyt yhtäkään pullaa (joka on  muuten heikkouteni) tai leipää koko keväänä :D 
Olo on ollut huomattavasti parempi. Iho on paremmassa kunnossa, vatsa toimii ihan eri tavalla kuin ennen ja minulla ei ole enää läheskään niin paljon turvotusta esimerkiksi vatsassa ja kasvoissa.
Jatkan gluteenitonta ruokaa ainakin tämän kevään, sitten pitää alkaa pohtia, lähdenkö johonkin jatko-tutkimuksiin. Se kuitenkin tarkoittaisi viljojen syöntiä uudelleen jonkin aikaa, ruokapäiväkirjaa yms. Minulle gluteeniton ruokavalio ei ole mikään ongelma, ja kotona sekä koulussa hyvin helppoa toteuttaa. Siksi en aio ''kiirehtiä'' asian kanssa, katson sitten vähän myöhemmin, mitä teen jatkossa. Aion siis vielä jatkaa gluteenitonta ruokavaliota, koska se sopii minulle erittäin hyvin.

Tykkäätkö kahvista?
Kyllähän minä sitä juon jos tarjotaan :D Mielummin kuitenkin valitsen teen.

Lempikarkki?
Nykyään en syö enää lähes lainkaan karkkia. Jos kuitenkin joku pitää valita, niin Fazerin turkinpippurit, sellaiset kirpeät ässä mixit tai salmiakki. Lempiherkkujani sen sijaan ovat erilaiset hedelmät ja Pirkka gluteenittomat suklaariisipalat.

kesä 2012

Jos pitäisi valita, niin kirpparit vai normikaupat?
Jos siis on kyse vaatteista, niin sanoisin että kirpparit! Niistä on niin huippua tehdä löytöjä. Kun olen tavallisessa vaatekaupassa, harvoin edes löydän jotain sellaista: ''Hei tämän mä ehdottomasti haluan!'' Olen vain aina sillein: ''No tää nyt on ihan kiva, paljonkohan maksaa, no ei oo kovin halpa..'' :D
Kirpputoreilla mielikuvitukseni pääsee ihan eri tavalla valloilleen. Tietenkin jotkut vaatteet on helpompi käydä ostamassa uutena, kuten esimerkiksi perus trikoopitkähihaiset -ja topit, joita tarvitsee periaatteessa aina. Myös urheiluvaatteita harvoin löytää hyväkuntoisina kirppareilta. Suurimman osan vaatteistani olen kuitenkin ostanut kirppikseltä, ja uskon, että tulen jatkossakin ostamaan.

Lempivaatekauppasi?
En oikein osaa sanoa lempparia. Kiertelen aina mahdollisimman monissa liikkeissä, kun käyn shoppailemassa.

Onko sulla joku vaatekappale, minkä ehdottomasti haluaisit? (esim. joku takki, farkut, paita..)?
Viime aikoina olen ajatellut, että haluaisin kovasti jonkun kivan tuulitakin ensi kesäksi ja syksyksi. Haaveissa on myös muutamia vaatteita, jotka aion kokeilla tehdä itse lähiaikoina. Ja ainiin.. Hyvin istuvat, siniset farkut ovat nyt hakusessa.

juhlavampi asu viime kesältä.

Voitko laittaa tänne sinusta suunnilleen vauvaikäisiä kuvia?
Haha, voisinpa hyvinkin laittaa joku päivä. Olen ollut melkoinen pallopää pienempänä :D

Voisitko tehdä my day -postauksen?
Mikä ettei. Täytyy joku päivä yrittää pitää kameraa koko ajan matkassa, ja ottaa vähän kuvia päivän aikana :)

Huh, tässä oli noin kolmasosa kysymyksistä. Huomasin juuri, että melkein kaikki kuvat on otettu kesällä :D Ajattelin tehdä teille joku päivä sellaisen kesäfiilistely -kuvapostauksen. Odotan niin innolla kesää<3
Vielä osa kysymyksistä tulossa näin tekstinä, ja loput sitten videon muodossa :)

7 kommenttia:

  1. Tosi hienoja kuvia, tykkäsin kovasti!(:
    Mulla olis yksi kysymys ja toivoisin, että voisit auttaasiinä, jos osaat. Nimittäin sulla on toi follow me on we hart it -nappula, niin miten mä saisen samanlaisen omalle sivustolleni? Olen yrittäny kaikkeni itse saada sen sivustolleni, mutta tuloksetta...:/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain sen sitten vihodin ja viimein asetettua sivustolleni! Kiitos kuitenkin!(:

      www.everydayfashion1.blogspot.com

      Poista
    2. Voi anteeksi kun en ehtinyt vastata :) Onneksi kuitenkin sait sen sivullesi! :)

      Poista
  2. kiva postaus! oot UPEA tossa kuvassa missä sulla on nuo juhlavammat vaatteet <3 (ja tottakai kaikissa muissakin! :D)
    ja niin muuten varmana raahankin sut taas lintsille <3 :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sini ihana :D<3 Jep, ajattelinkin vähän..

      Poista
  3. Vautsi, tosi cooleja juttuja, vaikutat erittäin positiiviselta ja hassulta ihmiseltä. Voisitko joskus tehdä postauksen lempin oudoista tavoista ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kiitoksia ;D Hei kiitti ideasta, se vois olla aika hyvä juttu! :)

      Poista