keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Muutoksen aika

Moikka :) Nyt päätin tulla jakamaan teille ajatuksiani pitkään minua mietityttäneestä jutusta, hiuksiin liittyen. Kuten jo aiemmin mainitsin, hiukseni ovat ohentuneet aika paljon nyt viimeisen puolen vuoden aikana. Olen koko ajan pitänyt näitä suht. saman pituisena, eli aina välillä ollaan vaan otettu latvoista vähän. Olen kuitenkin ehkä hieman kyllästynyt tähän ''peruspitkään'' malliin.
Vasemmalla puolella kuva, joka on otettu aikalailla tasan vuosi sitten. Oikealla muutama päivä sitten otettu kuva. Ponnari näyttää aika erilaiselta kuvissa :D Tietenkin vasemmanpuoleista kuvaa vääristävät värit ihan hitusen, ja oikeanpuoleisessa kuvassa hiukseni ovat ihan pörröiset, kun olin juuri avannut nutturan. Mutta joka tapauksessa, eroa on havaittavissa.

OTSATUKKA?
Olen saanut täällä blogissa muutamia ehdotuksia otsatukan leikkaamisesta. 
Voisiko sellainen muutos piristää minua...?
-EI. Kuvassa näkyy syy varsin hyvin :D Vaikka otsatukka suorana kävisi minulle ihan hyvin, vaipuisin varmaan epätoivoon sen kanssa loppujen lopuksi, koska en ole mikään kovin innokas hiustenlaittaja :D Tämä kuva on otettu heinäkuussa 2008. Silloin en paljoa jaksanut välittää, vaikka hiukset sojottivat minne sattuu.


5. luokan lopussa kyllästyin totaallisesti otsatukkaan, ja aloin kasvattaa sitä pois. 
Huhtikuu 2009

Heinäkuu 2009
 
Tässä viime syyskuussa otettu kuva, mulla oli jo tosi pitkät hiukset, kun olin kasvattanut niitä koko ajan.
Elokuu 2011
Lokakuu 2011
Kyllä ne olivat ihan kauniit pitkinä, varsinkin kun ne oli laitettu (viimeinen kuva.) 
Lokakuu 2011
Sitten hiukseni alkoi ohentua niin paljon, että päätin vaan leikata 5-10cm pois. Maaliskuu 2012
Toukokuu 2012. Tietysti selkeämpi olisi ollut kuva, jossa mulla on hiukset auki, mutta ei oikein löytynyt mitään kovin tuoretta sellaista. Eli tämänpituiset mun hiukset on nyt.

Ja sitten päästään ihan asiaan.. Elikkäs, olen miettinyt, että lyhentäisin ihan kunnolla hiuksiani kesäksi. Lyhyemmät hiukset ovat helpommat, koska eivät mene niin helposti takkuun. Myös huonokuntoiset latvat ovat pahaksi ohuille hiuksilleni, koska niitä harjatessa lähtee tosi paljon hiuksia irti. Tiedättehän, kun se harja jää vähän niinkuin jumiin niihin :D
Tässä ensimmäinen malli. Hmm.. Ei ehkä kovin hyvä, koska otsatukkaa en huoli enää takaisin, ja tämä on ehkä hieman liian lyhyt. 
Tämä on jo vähän parempi..
Mutta tämä on paras! :D 
Hiukset ovat juuri hyvän pituiset, koska tuollaiset saisi vielä ponnarille ainakin jotenkin. Mallissa ei ole suoraa, eikä sivuotsatukkaa, vaan etuhiukset saavat vapaasti mennä ''muiden sekaan''. Etuhiukseni ovat nyt suurinpiirtein yhtä pitkät kuin muutkin hiukset, koska olen ne vaivalla kasvattanut :D Sitten tähän kampaukseen käy keskijakaus hyvin. Olen nimittäin koko kevään aina hiukset auki ollessa laittanut niihin keskijakauksen. Jos minulla on sivujakaus, sille toiselle puolelle eivät hiukset kunnolla riitä, mikä taas ei näytä kovin kivalta :(

Itseäni ei juurikaan ''pelota'' hiusten leikkaaminen, koska tuntuu, että en edes menettäisi siinä paljoa mitään :D Monilla on nyt menossa sellainen hiustenkasvatusbuumi, mutta minulla kovin pitkät hiukset eivät näyttäisi hyvältä, koska ovat nyt niin ohuet. Täytyy vaan kestää karu totuus. Lyhyeksi leikkaaminen voisi kuitenkin saada hiukseni näyttämään vähän paksummalta. Ja pitää aina muistaa se, että hiukset ovat uusiutuva luonnonvara :D 
Joten, mitäs mieltä olette?

16 kommenttia:

  1. Leikkaa vain muru. <3 Se kävisi varmasti todella hyvin. :)

    VastaaPoista
  2. kannatan myös leikkaamista :)

    VastaaPoista
  3. Kannattaa leikata. Hiukset on aina paremman näköiset hyväkuntoisina, on ne sitten pitkät tai lyhyet ja luulen että sun hiusten kunto paranis ihan huomattavasti kun ne lyhentyisi :) Sun kasvojen muodolle sopisi varmasti tuollainen pitkä polkka! Kannattaa ottaa tuo kuva mukaan kun menet kampaajalle, niin hän osaa sitten leikata oikean pituisen mallin. Itse suosittelisin vielä semmoista mallia, joka on hieman lyhyempi niskasta, se "nostaisi" hiuksia ja saisi niistä tuuheamman näköiset :)

    VastaaPoista
  4. Vähänkö sulle sopis tollaset hiukset !!! :)

    VastaaPoista
  5. Millon varataan jkl:sta kampaajalle aika? ;) Tai sitten tiedä kyllä yhden kampaajan joka voi tulla ehkä kotiin leikkaamaan :) Ps. Tuon huomenna teille tullessani tigin tuuheuttavat hiustenhoitotuotteet. Ne varmasti toimivat sinulle!

    <3: Anette

    VastaaPoista
  6. kannatan myös leikkausta, onhan hiukset uusiutuva luonnonvara joten ei ois mitää menetettävää. mun mielestä sulle sopis tosi hyvin sama malli ku kirsi ståhlbergille http://static.metrolive.fi/images/1/3/2/7/9/13279/13279_468x350.jpg paitsi ehkä hieman pidempänä. tossa mallissa on kyllä sivuotsis, mutta en usko sen tuottavan paljoa vaivaa? :D

    VastaaPoista
  7. Vikan kuvan hiukset sopis hyvin :)

    VastaaPoista
  8. sulle kävis toosi hyvin tuollaiset lyhyet hiukset ;)<3 oletko teidän koulussa suosittu sillei? ku oot niiiiiin KAUNIS! täydelline!

    VastaaPoista
  9. Viimeisen kuvan hiukset ovat nätit. Ja jos alkaa kaduttaa hiusten leikkasu,niin onneksi hiukset ovat uusiutuva luonnonvara ;)

    VastaaPoista
  10. saanko kysyä yhtä asiaa, tai nno saanko vastauksen siihen.... oletko siskoasi Veeraa pidempi ja painavampi?

    VastaaPoista
  11. Viimeinen ja toiseksi viimeinen kuva ovat todella kivat. Sinulla on kuitenkin sirot kasvot :) Itse olen myös vaalea hiuksinen ja vaalea hius vaan usein tuppaa olemaan sellaista, että sitä on päässä paljon mutta hiukset ovat ohuita ja pehmosia. Muutamia raitoja sekaan laittamalla vaaleasta hiuksesta saa tuuheamman näköisen. Hiukan kun rikkoo sitä tasaisuutta.

    VastaaPoista
  12. Sulle sopis tosi hyvi tollaset lyhyet hiukset,niin ja otsiskin olisi kiva siinä ohella mutta sopii myös ilma otsista! leikkaa ihmeeessä,siinä hiukset vahvistuvat hyvin ainakin minulla on vahvistunut kun olen leikkannut lyhyeksi.

    VastaaPoista
  13. Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä ym. Täytyy nyt joku päivä kerätä rohkeus ja leikkauttaa tosiaan se kesäkampaus :D

    VastaaPoista
  14. Minullakin alkoi viime vuoden aikana pikkuhiljaa hiusten oheneminen. Hiukseni olivat hyväkuntoiset eli eivät siis katkeilleet, vaan alkoivat tippua. Syyksi selvisi kilpirauhasen vajaatoiminta. Kannattaa tutkia, ettei syy ole kilpirauhasessa, etenkin, jos muitakin oireita (väsymys, palelu, apaattisuus jne.) ilmenee. :)

    VastaaPoista